NEWS

  • 09.08.2017: Prof. Joerg Zumbach and Dr. Ines Deibl will give some interessting talks at EARLI 2017 conference in Tampere. Come and listen to our paper session (session J) on Thursday, 30th August, 2017 at 15:45.

  • 09.08.2017: Europlat Conference: Program Overview available
    Visit the Europlat Homepage and take a look on the Conference Program:
    http://europlat.sbg.ac.at/program.html

  • 03.05.2017:
  • The Fifth Salzburg Summer School - #fairness #schule – September 4th - 6th, 2017

    The Fifth Salzburg Summer School is a great opportunity for teachers and students of teacher training programs to participate in workshops and courses from September 4th – 6th, 2017 in Salzburg. This year's main theme „#fairness #schule“ includes special tutorials for learning and teaching with new media!

    Make sure to register between Mai 8th and June 9th, 2017. Further registration information and program available here: www.salzburgsummerschool.sbg.ac.at

    The Salzburg Summer School is offered in cooperation with the School of Education of the Paris Lodron University Salzburg, the Pädagogische Hochschule Salzburg Stefan Zweig and the Mozarteum University Salzburg.


  • March 2017: Prof. Joerg Zumbach, Dr. Ines Deibl, and Viola Geiger, MA will attend the 5th conference of the Society for Empirical Educational Research (13.-15.03.2017) in Heidelberg, Germany. More details here.
  • 28.02.2017: New book published by Ass.-Prof. Warto, Prof. Zumbach, Prof. Lagodny & Prof. Astleitner (in German):

    Patrick Warto/Jörg Zumbach/Otto Lagodny/Hermann Astleitner (Hrsg.). Rechtsdidaktik - Pflicht oder Kür? 1. Fachtagung Rechtsdidaktik in Österreich
    1. Auflage 2017
    ca. 343 Seiten
    € 89,-.–
    ISBN 978-3-8487-3630-0
    h.e.p. Nomos

    Dieser Sammelband enthält Beiträge der ersten Tagung in Österreich zum Zusammenwirken von Didaktik und Rechtswissenschaft im Herbst 2014. Mit dieser Veranstaltung wurde aus österreichischer Perspektive mehrfach Neuland betreten. So stellt sich aus rechtswissenschaftlicher Sicht die Frage, warum man ein tradiertes und bewährtes System überhaupt erweitern oder gar verändern sollte, indem neue Fragestellungen aus didaktischer Perspektive in den Kanon rechtswissenschaftlicher Inhalte aufgenommen werden. Aus einer didaktischen Perspektive besteht die Herausforderung, sich den fachspezifischen Eigenschaften der Rechtswissenschaft(en) und der jeweils zugehörigen Epistemologie anzunähern. Hierzu gehört auch insbesondere die Frage, wie eine allgemeindidaktische Perspektive zu einer fachdidaktischen Perspektive werden kann. Abseits dieser grundlegenden Aspekte geht der Band auch auf konkrete Fragen der curricularen Gestaltung, der Lehrveranstaltungsplanung und der Leistungsbeurteilung ein.

    Mit Beiträgen von: Walter Berka | Patrick Warto | Otto Lagodny | Hans Paul Prümm | Ulrike Kugler | Roland Robwein | Eva-Maria Griesbacher | Martin Griesbacher | Kai von Lewinski | Barbara Lange | Ulrike Hanke | Ann-Marie Kaulbach | Helga Wessel | Marcus W. A. Sonnberger | Andreas Wiebe | Oliver Kreutz | Hermann Astleitner | Hanna Maria Kreuzbauer | Raimund Pittl | Karin Sonnleitner | Stephanie Moser | Susanne Schmidinger | Jörg Zumbach | Jenny Wienert | Urs Kramer | Francine Uwera | Luc Heuschling

    Das Werk ist Teil der Reihe Schriften zur rechtswissenschaftlichen Didaktik, Band 9.

    Kontakt: Jörg Zumbach (joerg.zumbach@sbg.ac.at)

  • 09.02.2017: EUROPLAT - Call for Papers
    On September the 18th to 20th 2017, the European Psychology Learning and Teaching Conference will be hosted by the School of Education of the Paris Lodron University of Salzburg. The main theme of the conference will be "Evidence-based Improvement for Learning and Teaching Psychology". We invite you to submit individual paper/poster presentations, symposia, and doctoral presentations. Submission deadline: 21st April, 2017. For further information please visit the conference homepage: www.europlat.sbg.ac.at

  • 17.11.2016: PLUS-SOE research colloquium
  • Come and listen to interesting talks at our PLUS_SOE research colloquium.
    Key aspects of up-to-date research, doctoral theses, and recent projects in teacher
    education are presented by members of the School of Education, by members of
    other university departements, or by experts of external research facilities. All talks adress university staff, students, teachers, as well as other people who are interested.

    You will find a summary of all talks and all important dates for the winter term 16/17 here.

  • 03.11.2016: New book published by Prof. Zumbach & Prof. Astleitner (in German):

    Jörg Zumbach/Hermann Astleitner (Hrsg.). Effektives Lehren an der Hochschule: Ein Handbuch zur Hochschuldidaktik.
    1. Auflage 2016
    ca. 272 Seiten
    € 39,99.–
    ISBN 978-3-17-025092-5
    h.e.p. Kohlhammer

    Wie gestaltet sich effektives Lehren und Lernen an der Hochschule? Mit dieser Frage beschäftigen sich die beiden Autoren Hermann Astleitner (Fachbereich Erziehungswissenschaft) und Jörg Zumbach  (School of Education) seit vielen Jahren in unterschiedlichsten Bereichen. So leitet Hermann Astleitner die Arbeitsgruppe „Qualitätsentwicklung in der Lehre“ und Jörg Zumbach den Hochschuldidaktischen Lehrgang HSD+ an der Universität Salzburg. Jetzt ist aus der Arbeit der beiden Wissenschaftler heraus ein Buch entstanden, welches wie kein anderes deutschsprachiges Werk systematisch die effektive Gestaltung des Lehrens und Lernens an Hochschulen thematisiert. Das Buch selbst bietet einen kompakten Einstieg in die Grundlagen und Methoden guter Hochschullehre. Es verknüpft dabei die praktische Handlungsorientierung mit den theoretischen und empirischen Einsichten moderner Hochschuldidaktik und Instruktionsforschung. Von diesen Grundlagen aus werden konkrete Handlungsempfehlungen zu spezifischen Lehrformen entwickelt und anhand von Best-Practice-Beispielen in ihrer Umsetzung anschaulich gemacht. Das Buch vermittelt praxisorientiert das didaktische Grundlagenwissen, das zur Verbesserung der Lehre und Lehrkompetenz hilfreich ist.


    Das Buch: Zumbach, J., & Astleitner, H. (2016). Effektives Lehren an der Hochschule: Ein Handbuch zur Hochschuldidaktik. Stuttgart: Kohlhammer.

    Die Autoren: Univ.-Prof. Dr. Jörg Zumbach leitet die Arbeitsgruppe Fachdidaktische Lehr-Lernforschung und neue Medien an der Universität Salzburg. Ao. Univ.-Prof. Dr. Hermann Astleitner ist dort am Fachbereich Erziehungswissenschaft in den Bereichen Lernen und Entwicklung sowie Forschungsmethoden tätig.

    Kontakt: Hermann Astleitner, FB Erziehungswissenschaft (hermann.astleitner@sbg.ac.at); Jörg Zumbach (joerg.zumbach@sbg.ac.at)

  • 03.11.2016: Invitation to the "2. Fachtagung Rechtsdidaktik in Österreich" from 09.-10. November 2016!
    The "2. Fachtagung Rechtsdidaktik" is a cooperation project between the Faculty of Law, the School of Education and the department of Education Science at the University of Salzburg.

    More Information available on www.rechtsdidaktik.sbg.ac.at

    Registrations are possible until November 8th 2016!

    "Was haben JuristInnen und DidaktikexpertInnen gemeinsam? Eine Tagung! Denn unter dem Motto „Rechtsdidaktik zwischen Theorie und Praxis“ findet an der Universität Salzburg vom 9.-10. November 2016 die 2. Fachtagung Rechtsdidaktik in Österreich statt. Gemeinsam veranstaltet von Juridischer Fakultät, Erziehungswissenschaft und School of Education referieren heuer zum zweiten Mal ExpertInnen aus ganz Österreich, Deutschland und der Schweiz über verschiedenste Aspekte der Rechtsvermittlung. Eingeleitet wird die Tagung durch den renommierten Rechtsexperten Univ.-Prof. Dr. Rudolf Mosler (Universität Salzburg) mit dem Hauptvortrag „Mehr oder weniger Praxisorientierung in der JuristInnenausbildung?“. Die Teilnahme an der Tagung ist kostenfrei; einige Restplätze sind noch vorhanden. Ein ausführliches Programm sowie die Möglichkeit zur Anmeldung finden sich unter http://rechtsdidaktik.sbg.ac.at/ sowie http://www.facebook.com/rechtsdidaktik .
    Kontakt: Univ.-Prof. Dr. Jörg Zumbach (joerg.zumbach@sbg.ac.at
    )
  • August 2016: Prof. Joerg Zumbach, Dr. Stephanie Moser and Dr. Ines Deibl attended the SIG 6 and SIG 7 meeting in Dijon/France.

  • April 2016: Prof. Joerg Zumbach and Dr. Ines Deibl attended the AERA meeting in Washington/DC. (Symposium: Learning with Static and Dynamic Visualizations. Organizers: Prof. Schwartz, Dr. Moser & Prof. Zumbach)

  • March 2016: Prof. Joerg Zumbach, Dr. Stephanie Moser and Dr. Ines Deibl attended the 58th Conference of Experimental Psychologists in Heidelberg/Germany.

  • 19.10.2015: Dr. Stephanie Moser is speaker at the PLUS-SOE reseach colloquium and has a talk about learning styles in multimedia learning (5 to 6:30 pm, room 2.205 UNIPARK, 2nd floor).
  • 31.08.2105: News from ALRAUNE!
    The Sparkling Science project ALRAUNE is one of four Citizen Science projects as well. School classes can take part, submit their research results online or via mobile apps, and there also is something to win! Read futher information here.
  • 29.07.2015: Some current research published! Find an interesting article on the impact of violent video game realism on the self-concept of agressiveness here.
  • 15.06.2015:
    Beeing the early bird... Prof. Joerg Zumbach, Ines Deibl, M.A., and Dr. Stephanie Moser will attend the 16th Biennal EARLI conference (25.-29.08.2015) in Limassol, Cyprus. You can visit both our symposiums on Wednesday (Session D) and Thursday (Session G) at 8:45 am. More details here. We hope to meet you in Limassol!

  • 08.06.2015: Prof. Dr. Joachim Funke will give a guest lecture about complex problem solving at the School of Education at the University of Salzburg today. Check out his interesting blog, too!
  • 14.05.2015:
  • ... und Schule gelingt!
    Invitation to the Salzburg Summer School from 07.-09. September 2015!

    The School of Education at the University Salzburg,
    the Mozarteum University and the PH Salzburg Stefan Zweig provide interesting further training courses for teachers and students in September 2015!

    More information available on www.salzburgsummerschool.sbg.ac.at

    Registrations are possible until June 2015!


  • 05.05.2015:
  • PLUS-SOE information meeting for teacher students

    Find more information here.

  • 01. - 03. September 2014:

    "Menschen machen Schule" 
    In September 2014 The Salzburg Summer School takes place for the second time.

    The Salzburg Summer School is a cooperation project between the School
    of Education at the University of Salzburg, the Mozarteum University (new!) and
    the PH Salzburg. It provides up-to-date training for practising and future teachers
    of all disciplines in Austria and Germany.

    In 42 Workshops and two key-notes you can get hints and tips for effective and
    exciting instruction. The courses cover topics from "Health and Fitness in School"
    via "Presenting with Prezi" to "Digital games: Aggression and Addiction?".

    For further information please visit www.salzburgsummerschool.sbg.ac.at or take
    a look into the programm book (available here; only in German). Please be aware
    of registration deadlines.

    Prof. Joerg Zumbach and Stephanie Moser will give interesting and
    exciting workshops again! Salzburg Summer School: NOW also on FACEBOOK !!!

    SSS14
  • August 2014: Prof. Joerg Zumbach and Stephanie Moser will attend the EARLI SIG 6 and
    SIG 7
    meeting in Rotterdam/Netherlands.
  • 06.03.2013:
  • PLUS-SOE reseach colloquium

    Key aspects of up-to-date research, doctoral theses, and recent projects in teacher
    education are presented by members of the School of Education, by members of
    other university departements, or by experts of external research facilities during
    the PLUS-SOE research colloquium. All talks adress university staff,
    students, teachers, as well as other people who are interested.
    You will find a summary of all talks and all important dates for S13 here.

  • March 2013: Interesting informations about teacher education and
    the School of Education in the current issue of the PLUS-SoE Newsletter.
  • Sign in for our courses in S14. Get an overview here.
  • November 2013:
  • "Biologie on Time - Wikis - Blogs - Facebook in School"

    We are glad that we can share some of our knowledge on eLearning in a course in
    the context of the ARGE SBZ events.
    The objective of this course is to gain some
    new insights in how to use social media tools to impart knowledge in school.
    Not only for (pre-service) teachers in the domain of biology - interested persons
    from other domains also can take part!

  • 09.10.2013: "Lehramtsstudium NEU"
    Evening event for pre-service teachers who are interested in the new curriculum for teacher education
    at the School of Education in Salzburg. You can get more information about the event here.

  • 02.10.2013: "Weltlehrer/innentag 2013 - how teachers shape our future"
    Find more information about the programm here.

  • 01.09.2013: Sign in for our courses in WS13/14. Get an overview here.
  • September 2013:

    "Auf die Lehrerinnen und Lehrer kommt es an" 

    We are happy to invite you to the first Salzburg Summer School (02.-04.09.2013).

    The Salzburg Summer School is a new cooperation project between the School
    of Education at the University of Salzburg and the PH Salzburg. It provides
    up-to-date training for practising and future teachers in Austria and Germany.
    You can get hints and tips for effective and exciting instruction within various areas,
    e. g., from "active learning" via "living animals in biology lessons" to
    "designing multimedia learning enviroments".
    For further information please
    visit www.salzburgsummerschool.sbg.ac.at or take a look into the programm
    book (available here; only in German). Please be aware of registration deadlines.

    Come and visit Prof. Joerg Zumbach, Stephanie Moser and the other course instructors during their workshops! Salzburg Summer School: NOW also on FACEBOOK !!!

    Salzburg Summer School;re
  • August 2013: Prof. Joerg Zumbach and Stephanie Moser are attending the EARLI Conference in Munich
  • June 2013:

    Our Sparkling Science Project ALRAUNE gets started!

    After the Kick-off Meeting in Mai with all project partners in Salzburg we've visited
    one of our teams in school in Tamsweg. The participating pupils learned a lot about
    allergies and about developing an questionnaire to find out about all sorts of
    different causes of allergies.

    You can find pictures of the Kick-Off Meeting and the Workshop in Tamsweg here
    on FACEBOOK !!!

    Salzburg Summer School;re
  • April 2013: Prof. Joerg Zumbach and Stephanie Moser are attending the AERA meeting in San Francisco/CA. (Title of the presentation: "Learning from written and auditory linear and nonlinear information: a comparison of text type, presentation format, and modality".)
  • 24.04.2013
    Visit the School of Education at the "Tag der offenen Tür" of the University of Salzburg (Unipark Nonntal, Erzabt-Klotz-Straße 1). You get information about the School of Education and also you can visit workshops or lectures and thus get a first glimpse at the teacher studies.
  • 01.02.2013: Learn about our new Sparkling Sciences-Project: ALRAUNE
  • The Sparkling Science project ALRAUNE - Allergy research in rural, alpine, and urban networks - is evaluating the exposition and sensitization of allergens which are present in the house dust. The governmental funded interdisciplinary project with schools is conducted at the Department of Molecular Biology under the direction of Dr. Gabriele Gadermaier, and the School of Education (with Prof. Jörg Zumbach and Mag. Stephanie Moser) at the University of Salzburg.

    SparklingScience

    In cooperation with the Department of Dermatoloty, the Salzburg University of Applied Sciences, the "Pädagogische Hochschule" and the "Höhere land- und forstwirtschaftliche Schule Ursprung", the project will evaluate the allergic sensitization and exposure to allergens of house dust mites, dog and cat hair and dander in 500 school kids from Salzburg using a multiplex assay. This will enable to determine important factors regarding living environment and habits which are involved in the development of allergic reactions.

    Tag der offenen Türe
  • February 2013: You can now sign in for our summer term 2013 courses. To get an overview please visit the teaching section with the course descriptions.
  • 01.10.2012
    Winter term 2012/13 starts! We are glad to begin the new semester as part of the recently founded School of Education at the University of Salzburg, with the head of our section, Prof. Jörg Zumbach, now also as one of its Directors. The School of Education aims to further improve the quality of the teacher education program at the University of Salzburg. For further information please see the official site of the School of Education.
  • September 2012: You can now sign in for our winter term 2012/13 courses. To get an overview please visit the teaching section with the course descriptions.
  • July 2012: New book published on Problem-Based Learning by M. Mair, G. Brezowar, G. Olsowski & J. Zumbach (Eds.): Problem-Based Learning im Dialog - Anwendungsbeispiele und Forschungsergebnisse aus dem deutschsprachigen Raum.
  • 25.04.2012
  • Meet the department at the "Tag der offenen Tür" of the University of Salzburg
    (Un
    ipark Nonntal, Erzabt-Klotz-Straße 1) from 9 am to 3 pm.

    You can get information, visit workshops or lectures and thus get a first glimpse at
    the teacher studies.

    Tag der offenen Türe
  • September 2011: Gerhard Schrangl and Stephanie Moser are attending the 13th Fachtagung Pädagogische Psychologie in Erfurt/Germany.
  • August 2011: Meet Prof. Joerg Zumbach, Birgit Reisenhofer and Stephanie Moser at the EARLI conference in Exeter/UK.
  • August 2011: Stephanie Moser is attending the 7th Conference of Media Psychology in Bremen/Germany (Title of the presentation: "The individual identity status as a predictor for modes and motives of participation on Social Network Sites").
  • July 2011: Prof. Joerg Zumbach and Birgit Reisenhofer are attending the EUROPLAT Annual Conference 2011 in Istanbul.
  • 04.05.2011: Meet the department at the "Tag der offenen Türe" of the University of Salzburg (Naturwissenschaftliche Fakultät, Hellbrunnerstr. 34, Foyer) from 9 am to 3 pm. You can get information, visit workshops or lectures and thus get a first glimpse at the teacher studies.
  • March 2011: Prof. Joerg Zumbach is speaker at the "Jahrestagung des Zentrums für rechtswissenschaftliche Fachdidaktik" in Hamburg/ Germany presenting "Problemorientiertes (Problembasiertes) Lernen - Ein Fall für die Rechtsdidaktik?".
  • 24.08.2009 - 29.08.2009:

    Prof. Joerg Zumbach, Karin Haider and Birgit Reisenhofer are speakers at the
    EARLI conference in Amsterdam/The Netherlands.

    They present their papers "Supporting Critical Thinking Skills in Hypermedia-Based
    Science Learning", "Fostering collaborative learning and analysing distributed cognition
    within a computer supported collaborative learning environment" (J. Zumbach),
    "Hyperaudio Learning for Outdoor Science Education" (K. Haider),
    "The Role of Media Specific Attributions in Multimedia Learning" (B. Reisenhofer).

    Zumbach, Haider, Reisenhofer
  • September 2009: Prof. Joerg Zumbach, Sonja Moser, Birgit Reisenhofer do a poster presentation at the 12. Fachtagung Pädagogische Psychologie in Saarbrücken/Germany.
    (Title: "SchülerInnen/LehrerInnenpräferenzen und Bildungsstandards in Österreich")
  • March 2009: Prof. Joerg Zumbach, Sonja Moser, Birgit Reisenhofer and Karin Haider are attending the AEPF conference in Landau/Germany.
    (Titles of the presentations: "Regelstandards in Österreichs Berufsbildenden Höheren Schulen: Studien zur Evaluation von Unterrichtsbeispielen", "Mobiles Lernen mit Hyperaudio im naturwissenschaftlichen Unterricht")
  • March 2009: Prof. Joerg Zumbach, Sonja Moser, Birgit Reisenhofer are attending the DGfE conference in Heidelberg/Germany
    (Title of the presentation: "Evaluation von Unterrichtsbeispielen als Regelstandards in Österreichs Berufsbildenden Höheren Schulen").
  • September 2008: The department of E-Learning in Science Education will host the next conference of EARLI's special interest group of Learning and Instruction with computers in Salzburg, 3-5 September 2008. Conference website.  
  • July 2008: Meet Prof. Zumbach at the International Conference on Teaching of Psychology in St. Petersburg/Russia and the International Congress of Psychology in Berlin/Germany
  • 16.10.2007: Prof. Dr. Fred Paas and Msc. Femke Kirschner will give guest talks on "A Cognitive Load Approach to the Effectiveness of Group-Based Learning" and "Effects of Individual and Group-Based Learning from Complex Cognitive Tasks on Efficiency of Retention and Transfer Performance". More details here.
  • 05.10.-06.10.2007: Prof. Zumbach is keynote speaker (Instructional Design for Blended Learning) at the e-Learning meeting of the University of Innsbruck/Austria.
  • 01.10.2007: Prof. Zumbach is from now on director of the Institute of Science Education and Teacher Training at the University of Salzburg.
  • 06.09.2007: Prof. Zumbach is speaker at the German Media Psychology Meeting in Dresden/Germany.
  • 29.08.2007: Prof. Zumbach has been elected as co-ordinator of EARLI's special interest group of Learning and Instruction with computers.
  • 28.08.-01.09.2007: Meet Prof. Zumbach at the EARLI-conference in Budapest/Hungary where he gives several talks.
  • 06.07.2007: New book published by Prof. Zumbach & colleagues (in German):
    Jörg Zumbach/Agnes Weber/Gunter Olsowski (Hrsg.). Problembasiertes Lernen. Konzepte, Werkzeuge und Fallbeispiele aus dem deutschsprachigen Raum
    1. Auflage 2007
    ca. 260 Seiten, 15,5 x 22,5 cm, broschiert
    CHF 30.–/€ 20.–
    ISBN 978-3-03905-350-6
    h.e.p. Verlag Bern 
    Problembasiertes Lernen (PBL) anhand authentischer Probleme verbreitet sich zusehends in den verschiedensten Disziplinen und über alle Ebenen von Bildungsinstitutionen. Die Beiträge in diesem Buch umfassen drei Bereiche von PBL: übergreifende Aspekte problembasierten Lernens, die fachspezifische Gestaltung und Einführung von PBL, methodische Aspekte. Das Buch bietet eine breite Übersicht über verschiedene Facetten und Chancen von PBL im deutschsprachigen Raum. Konkrete Beispiele dienen zur Anregung und Förderung und bieten sowohl PBL-Neueinsteigern als auch Praktikern nützliche Hilfen und zusätzliche Ideen.
  • 01.07.2007: Prof. Zumbach is co-organisator and speaker at the:  Internationaler deutschsprachiger Kongress zu Problem-Based Learning (PBL), Fachhochschule Vorarlberg, Dornbirn (A)
  • 19.06.2007: The video of Prof. Zumbach's inaugural lecture ("Lernen mit Neuen Medien: Monster erschießen oder Wissen erschließen"; German) is available here (WMV ~ 200MB; including an introduction by Prof. Dr. Unterbruner).
  • 13.06.2007: Inaugural lecture of Prof. Zumbach, Audimax Naturwissenschaftliche Fakultät, Salzburg.
  • 08.01.2007: Prof. Zumbach is guest speaker at the Montagsgesprächs des Katholischen Akademikerverbandes Salzburg on: "Lernen mit Neuen Medien als Basis unserer Wissensgesellschaft".
  • 08.01.2007: Invited talk from Dr. Andreas Harrer (University Duisburg-Essen) "Technologie-Unterstützung und Analyse von computerintegrierten Klassenraum- und hybriden Hochschulszenarien"
  • 24.10.2006: New lectures have started. Check out course enrollment @ E-LEARNING (University of Salzburg)
  • 22.10.2006: Website re-launch of this service: http://www.sbg.ac.at/mediaresearch/
  • 10.10.2006: Free PDF-download of:
    Zumbach, J. (2000). Web-Based Teaching. Eine praktische Einführung in die Gestaltung von online-Lernmaterial . Stuttgart: Ibidem. Available here.
  • 06.10.2006: Prof. Zumbach presents his paper "Instructional design for hyper-audio learning with cellular phones" at the CATE conference in Lima/Peru.
  • 17.-21.09.2006: Prof. Zumbach presents and co-presents the papers "Gewalthaltige und gewaltfreie Computerspiele und deren Auswirkungen auf explizite und implizite Aggressivität sowie physiologische Maße", "Grenzen expliziter und impliziter Aggressivitätsmessung bei Jugendlichen", and "Instruktionsdesign für Inquiry Learning in der Biologie" at the DGPs-conference in Nuremberg/Germany.
  • 11.09.2006: Meet Prof. Zumbach at the AEPF-meeting in Munich at his talk: "Der Einfluss von Textdesign und Linearität beim Lernen mit Informationsmedien"


 
 
E-Learning in Science Education :: Hellbrunnerstraße 34 :: A - 5020 Salzburg